Saturday 28 April 2012

ALASAN : dimanakah tempatnya

Assalamualaikum....

selamat datang kepada semua pembaca.... jgn stress menjengah kat sini taw.. hu3... ;p

ok, topik kita hari nie adalah.... ALASAN.....

mesti ramai diantara kita yang tak suka alasan kan? tapi benda tu juga yang kita suka buat...

siyes... cuba nilai diri kita balik, berapa peratus alasankah yang kita buat seharian?




ALASAN nie pun boleh dikategori juga kan?

Alasan BAIK = alasan yang dibuat untuk kebaikan seseorang individu itu. misalannya.. si A nak pi dating dengan pakwanya... and dia suruh si B merangkap kawannya tolong teman a.k.a backup. and.. disebabkan DATING itu adalah sesuatu yang menjana penzinaan maka si B pun buat alasan 'aku buzy tak ada masa nak teman ko, sory fren...'

Alasan TAK BAIK = alasan nie pulak.. alasan yang bila dah diberikan sesuatu tanggungjawab tapi gagal untuk memenuhinya . alasan ketegori tak baik nie ade lagi banyak kategorinya...

1. ALASAN TAK SIAP KERJA

 haaa... alasan nie ramai yang budak sekolah dan student universiti suka buat

A = cikgu saya lupa nak bawa buku -sebenarnya tak siap kerja
B = puan, maaf... saya dah buat asiggment tu tapi mungkin salah save.. semua hilang. or.. saya lupa nak save and terdelete..jadi saya tak dapat nak hantar assigment ikut dateline, sebenarnya tak siapa lagi pun asigment tu...

ha... alasan nie memang adalah tak baik sebab menipu itu bukan amalan mulia, tapi as long as dia tak melibatkan orang lain or beri effect pada orang lain ia OK. alasan diatas nie just beri kesan pada anda saorang ja ya.

2. ALASAN ORANG 'TERPENTING' a.k.a SEORANG YB

 alasan NI yang nak buat and rasa nak penampar je pemberi alasan tu.



A = maafla saya tak dapat siapkan bahagian saya, terlalu busy....

sepatutnya khabaq mai awal2 yang anda tak dapat buat bahagian anda jika adakekangan.. nie bila dah berada dihujung tanduk baru nak cakap noh



notakakicinta : tak penah rasa nak pelempang orang

No comments: