Monday 31 December 2012

A day before 2013

Assalamualaikum semua...

beberapa jam lagi dah nak ke tahun 2012

macam mana harinie? baik? buruk or biasa - biasa saja?

ingat ye.. Hari2 yg kita alami ditentukan oleh kita sendiri...

samaada kita mahu...

Berduka ketika ditimpa musibah
Bersedih tika masalah melanda
Marah tika ada ketidak puasan hati
Benci tika hati disakiti

ataupun..

senyum tika hati ditimpa lara
gembira tika masalah menimpa
sayang tika disakiti
dan lain lain elemen positif...



ingat ye... walau sekuat mana cabaran menimpa, masalah melanda... jangan lupa senyum sebab senyum tu mampu hilangkan stress, dan juga yakin dan Redha dgn ujian yang Allah datangkan kerana akan ada pelangi yang bakal menyinari hidup anda selepas itu

baiklah..... bagi rakan - rakan facebook mesti ingat harinie besday Ain kan?
sory dear..... actually harinie bukan besday Ain, it was my granny....
only kawan2 rapat je yg tahu harinie bukan besday and tak wish...
terima kasih semua.. sebab dorang takdela pulak nak mengkantoikan ketidak tepatan tu...

why i change it? why....
a few month ago Ain tukar tarikh tu and semalam tak  teringat pulak nak ubah... sedar2 buka facebook pagi tu ramai dah wish... siap pakcik Ain wish and tag gambar lagi -.-" Alamak, camne nak mengaku and ubah harini besday aku nie? nak deactive ke? Alamak alamak!!!!

so i came out with a decision : Ah biarlah... sume dah taw... siap ade membe time skolah p canang kat group lagi -.-" abis aku kalau depa taw....

hah... why i change my birthday date at facebook??

1. utk menjaga keselamatan diri ketika actual birthday = aku suspect ada seseorang nie bakal menghuru harakan birthday aku tahun hadapan =22 tahun

2. aku mahu tinggalkan 2012 dan title umur 21 cepat2 dengan azam - azam baru yang aku buat.... terlalu perit untuk mengekalkan 21tahun tu sementara birtday tahun depan sebab 21tahun meninggalkan 1001 rasa, perasaan dan pengalaman... walaupun fact : tapi kita boleh lakukan dgn psyco diri sendiri kan? hijrah yang mahu ku lakukan...Insyaallah.. niat baik utk berubah pasti dilorongkan....

3. aku mahukan title umur 21tahun hilang dengan perginya 2012 sebab target aku nak kawen umor 2012 tak tercapai -.-"

Allah tahu apa yang terbaik, umur 21 dan tahun 2012 bukan masa untuk aku berkahwin dan menjalankan satu perhubungan serius

4. disebabkan nombor 22 tu terlalu sweet..... so tahun depan tak termasuk list nak kawen je... tangguh tahun satu lagi since azam tahun 2013 adalah utk jenjalan sampai pengsan sekitar perlis, pulau pinang and kedah sampai puas n ko pn dah tak nak datang dah.. HIHIHI.. adeke azam cenggitu

5. Azam 2013 : forever alone, tak nak dah jatuh hati, jatuh cinta dan segalanya jatuhlah melainkan someday dtg melamarku dan bercinta selepas kawen.. :: kawen lepas final exam?? BOLEH KAN :)



then aku menyesal :: kenapalah aku tak hide je dulu perlu ubah ubah bagai,...



ok baiklah~~~ Assalamualaikum 2013, Ahlan wasahlan... SELAMAT DATANG 2013.. please be nice to me!!!



semoga hijrah untuk menjadi lebih baik diredhai oleh Allah...

Ya Allah...
Bantulah aku dalam penghijrahanku...
Aku mahu jadi wanita solehah ya Allah..
Yang pantas dan layan untuk melahirkan umat Nabi Muhammad...

Ya Allah...
semoga dengan penghijrahanku ini..
Bakal membuka pintu pintu yang tertutup untukku..
Bakal mempercepatkan langkahku untuk ke penghijrahan yang lebih besar..


lagu yang mampu membuatku menangis mengingati Dosa Dosa....

Jatuh Bangun - inTeam

ikhlas : Aku yang sering berbuat dosa....




Allah dah merencanakan sesuatu yang terbaik untukku... Semoga aku menghadapi 2013 dengan lebih tabah, penuh ketaqwaan... bertambah iman, amal dan ibadah.. InsyaAllah.....

siapa kita di mata Allah.. kita yang menentukannya..

Sekian dari Saya... Ikhlas dari hati yang ingin berubah.... Insyaallah bertemu kembali ditahun Hadapan. 2013

No comments: