Thursday 27 December 2012

KENAPA AKU TAK SUKA JATUH CINTA

Assalamualaukum..

wakeda keda babommmmmm!!!!

tajuk entry kemain ek ain,

hehehehe...

mostly nie la personal entry... n amik intibar ke panduan ke apeke boley aje..

nie aku citer based on pengalaman yang tak seberapa nie..

almaklumlah baru je 21 tahun hidop~~~

sebab ape ek aku tak suka jatuh cinta??

before this, kalau aku suka somebody aku suka klu nampak dia dimana2..
kemudian, cerita tu abis begitu sajalah...
sebab kita suka kan, bukan pon cinta.....

jatuh cinta... nak kira brape kali dah aku jatuh cinta ek??
banyak kali woooo......
hahahaha... tu rahsia hati, bape kali aku jatuh cinta pun aku tak tahu sbb aku sendiri tak dapat beza aku cinta die ke, aku suka die ke...
tapi yang pasti... kalau aku suka dia perhubungan tu tak kemane pun... within one or two years perasaan syiok tu akan hilang.
aku pun klu suka somebody takkan beritahu orang tersebut, pendam saja... seronok merhati dari jauh, stalker, a bit shy with him. tak tego.... so kengkawan, klu aku tego2 korg tu, boleh friendly dgn korg even aku nie kejenis tak cakap dengan lelaki sbb segan, means aku mmg selesa ngan korang and anggap korang kawan.. ;p

hik hik hiks,,,



and more......mudah je kot nak trace orang kejenis macam aku nie kalau suka lelaki macam mana.....

1. suka tapi bila dah dekat segan nak sembang, tegor and buat 2 sombong.... bukan ape, nak menahan hati yang tengah bergolak, takut bila bercakap nanti dak tu perasan pulak kita tengah syiok kat die... lagi kejenis yang macam aku nie exited terlampau, karang boleh cakap sambil senyum2 malu... >> oh KANTOI

orang kejenis macam aku nie memang paling - paling tak suka main dengan mesej, napa ntah?? sebab melalui mesej kita tak pasti feel sebenar lelaki tu.... contohla... budak tu hantar ' aku suke makan rebung, lagi2 yang kutip dalam hutan'

secara automatikknya ko akan happy gila sebab die bagitau korang makanan feberet die, padahal die nak bagitau je pom... takdemakne yang kelainnye, sapa yg salah tafsir???

tapi.. kalau melalui telefon or face to face ko akan mengetahui perasaan die dari nada suara die~~ uhuhuhu...

eh.. dah tulis panjang lebar aku dah lari dari main topik, kenape aku tak suka jatuh cinta... HAHAHAHAHAHA

ok, past 1 year lepas aku ade detect sorg mamat mana ntah cuba seludup ambik gambar aku, kekantoian melanda bila aku reverse kebelakang badan aku selisih dengan tiang die pon reverse jugak. and tak tahula rupa gambar tu sebab aku tengah buat muka marah and bengis yang tidak pernah aku benarkan sesiapa tangkap gambar itu even diri aku sendiri sebab amat menakutkan.

then, dalam dok marah2 nie, adela dalam seminggu cane ntah aku boleh tersuka mamat tu.. hoi! nie amat bahaya.... sebaik aku menyabarkan diriku makanya antara kami tiada apa - apa. FULSTOP takde ape2, mesej membicarakan soal hati dan peribadi pom tak pernah.

1 sem jugak aku dok merana tertonggeng tonggeng suka kat dia... aku post jiwang2 sampai sekarang habit tu tak dapat ubah.. huhuhuhu.. sorry... bila aku tekadkan hati aku akan suka dia tapi kami takkan ke alam seterusnya die ok, and kalau ada jodoh tak kemana kan???

keburukannye bila buat camtu, ko tak betul2 tahu betul ke die suka ko for jannah? ke die main main je.... then, ko pon takkan tahu die tengah tunggu ko ke sampai kekadang ko stalk die ade perempuan post kat wall die and komen ala ala mesra gitu ko cemburu.. dafuk, dah ko yang nak hubungan tu takad tu je tak kapel or ape.



ha.. point die ringkas je tapi aku da banyak melalut, tu la sebab aku tak suka jatuh cinta

1. bila aku suka seseorang aku tak nak kapel even tahu die suka aku

2. bila dah tak kapel, aku tak tahu die still menunggu or dah cari orang lain

3. cemburu tengok perempuan lain mesra dengan die

4. sukar untuk meluahkan perasaan sebab takut kena tolak... hahahahaha.. penah one time aku rase nk luah perasaan kat die tapi bila dipikirkan aku sayangkan persahabatan tu dari rasa sakit kena reject.

5. nak keep in touch always lagilah bukan kejenis aku, homeyperson suka duduk rumah memerap and kalu keluar pon atas kemahuan nak hang out sendiri

6. pengalaman bercintaalmostzero, akutak reti bercinta... mgkin sebab homey person, cara luahkan sayang tu lain sikit bukan i sayang u, mesej jiwang2 kpd indvdu tbabit...

so.. kesimpulannya... sayang jadi tayam.. ayam... dll.....

sebab aku tak suka jatuh cinta, sebabnya nanti aku yang gila.... MEH KITA U-TURN KEPADA CINTA ILAHI

No comments: